fredag, september 27, 2013

On top of Väsjöbacken


Den här dagen började med att jag och Rekisen besteg Väsjöbacken. Det var asjobbigt. Fattar inte att jag kutade upp för den kullen i början av sommaren. Reka, som alltid är strået vassare än mig, körde intervaller upp idag. Full galopp uppåt i 20 meter, full fart tillbaka till mig för att säga åt mig att skynda mig, och så full galopp uppåt igen.

Gjorde denna svåra bergsbestigning trots att jag har känt mig lite lätt illamående hela dagen idag. Varför? Ska träna ett pass med PT-Tommy om knappt en timme och igår bad jag min far, som tränade med Tommy då, att hälsa att jag är i topptrim och redo att köra järnet. Och det lär jag få äta upp.

Det är alltid likadant. Ser fram emot träningen men är ändå sjukt nervös. Trots att Tommy inte har lyckats ta livet av mig under ett träningspass på fyra år så kan man aldrig vara säker på att det inte är just idag som det händer. Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer: