tisdag, oktober 15, 2013

Bästa medicinen


Fysisk aktivitet är den absolut bästa medicinen mot nedstämdhet. Igår hade jag en dålig dag, det mesta kändes grått och deprimerande. Hela söndagen tillbringade jag inomhus; vet faktiskt inte när det hände senast att jag inte ens gick utanför dörren? Jag är en utomhusflicka, jag tycker om att vara utomhus, att andas frisk luft. Och jag måste röra på mig, annars mår jag som en krabba.

Eftersom jag numera tränar så pass mycket, och när jag har vilodagar så promenerar jag ändå alltid ett par timmar eller så med Rekis, så hade jag glömd vad som händer om jag ligger som en grönsak och inte lyfter ett finger på en hel dag. Nu är jag påmind!

Efter 45 minuter organiserad crawlträning (och bara lite skitsnack) i Mörbybadet med Martin igår kväll så var jag plötsligt människa igen. Träningen lindar in höstdeppen i en mjuk filt, tänder några värmeljus och bjuder på en kopp varm blåbärssoppa. Och plötsligt så känns det inte så illa alls! Idag blir det intervaller!

Inga kommentarer: