torsdag, oktober 03, 2013

Nu ska vi bli fler i familjen igen



Nu är det dags igen. Märkligt hur fort tiden har gått. Reka har börjat löpa och om bara en dryg vecka ska hon åka till Finland för parning med den fina finska hanen Keiko. Blir hon dräktig flyttar hon ner till Fia ett par veckor innan det är dags att valpa, förmodligen i slutet av november, och stannar där tills valparna är stora nog att flytta till egna hem. För mig blir det alltså ytterligare 10 veckor utan hund.

Jag kommer inte att behålla någon valp den här gången heller. Det kan tyckas märkligt att jag lånar ut Rekis utan att själv behålla en hund, men jag är inte redo för en ny familjemedlem. Faktiskt inte av något slag alls. Men ju fler små Rekakopior som tassar runt i världen, desto större möjligheter när jag väl känner mig mogen för en ny kompis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

TUSEN TACK för att jag får "låna" den härliga lilla Rekisen igen!!! Och för all assistans!!! <3
Hade inte fixat det denna gången annars........

/Fia

Anonym sa...

Tack för förtroendet att jag får göra resan till Finland o Keiko tillsammans med Reka!
Jag hoppas på ett gäng "små-Rekisar" så jag/vi får en ny familjemedlem/tränings-/tävlings-kompis...
Hälsningar från Eva-Britt

Sofia sa...

@Fia: Det är kul att kunna hjälpa till!!

@Eva-Britt: Det är toppen att du kan ställa upp och åka med henne!!! Jag hoppas verkligen att det blir många små valpisar så att inte resan är förgäves.