fredag, februari 04, 2011

Bläh.. uack... spy

Jag åt en stor jävla påse godis efter lunch. Det verkade som en bra idé först. Spontant, oplanerat och lite lyxigt att få trycka i sig smågodis så där mitt på dagen. Jag menar, varför vänta till kvällen när jag var sugen redan efter lunch? Det är ju inte som att jag inte har rätt att unna mig godis, och det i galet stora mängder, med tanke på att jag tränar som en idiot var och varannan dag. Nånting ska man väl få ut av det.

Så tänkte jag. Så tänker jag alltid. Innan botten i påsen är nådd.

Efteråt tänker jag: Varför? Varför? VARFÖR?

Och inget stöd får jag hemifrån eftersom jag gör samma misstag om och om igen. Som en guldfisk. Det förutsätts att jag skulle ha lärt mig vid det här laget. Illamåendet är rätt åt mig, vilket är smärtsamt sant.

Jag har sagt det förr och jag kommer säga det igen. Jag ska ALDRIG göra så här mer. ALDRIG.

Crap!

1 kommentar:

Simon sa...

Jag har haft precis samma grej med sura lösviktsgodisar - men efter att har köpt och ångrat, köpt och ångrat så länge jag kan minnas fick jag nog någon gång i höstas. Har inte ätit såna sen typ augusti och saknar dem faktiskt inte heller.

Hoppas det håller i sig nu bara...