onsdag, februari 02, 2011

Torsdagspasset - check!

Men det är ju onsdag idag?!
Javisst, men ibland måste man vara flexibel!

Långa intervalljävlar stod i alla fall på programmet. Två set med 5x500 meter i ca 5:20-tempo och en minuts joggvila mellan varje 500 meter. Och så en lite längre paus mellan första och andra settet. Två kilometers upp- respektive nedjogg.

Kan inte påstå att jag var särskilt sugen på att springa när jag slutade jobbet. Stel i benen från löpningen igår och trött i huvudet efter dagens vedermödor. Tyvärr blir man som bekant inte bättre på att springa om man låter bli, och inte blir man mjukare i kroppen om man inte värmer upp sig och stretchar ordentligt heller, så sagt och gjort. Ut jag begav mig.

Och fy fan vad jag var bra!!! När jag joggade hem var jag nog ungefär 12 centimeter längre av stolthet än på ditvägen. Jag kämpade hur bra som helst och stelheten i benen släppte efter två kilometer, lagom tills det var dags för tempoökning. Hade grymt bra flyt i vissa av intervalljävlarna och kände mig stark, uthållig och stabil.

Använde min gamla Polarklocka för första gången sen oktober 2009 och den visade följande tider:

Km 1: 06:44
Km 2: 06:16
Km 3: 05:49
Km 4: 05:45
Km 5: 06:12
Km 6: 05:52
Km 7: 06:09
Km 8: 06:19
Km 9: 06:59

Är riktigt nöjd, speciellt eftersom tiderna på kilometer 3-7 inkluderar joggvilan på en minut mellan varje 500 meter, dvs intervalltempot låg på ca 5:00. Riktigt snabbt!

Heja heja!!! Det är kul när det går bra!

1 kommentar:

Tvillingmorsan sa...

Kan bara skriva en sak:
Imponerande!!
Såå stolt över dig!
P&K