tisdag, februari 22, 2011

Semla hos Fam. Hult

Ikväll har jag och lilla Trattkantarellen varit hos Manke och Anso för att äta semlor. Karin, HP och Moa var också där.

Traditionsenligt fanns Nutellan och vaniljkrämen med som valbara ingredienser till semlan men i år hade de även fått sällskap av marschmallows och glass. Jag åt en bulle med allt detta + grädde, men det var ingen jättehit. Jag gillar ju inte semlor egentligen.

Reka skötte sig efter omständigheterna bra. Hon har inte blivit så mycket miljötränad på det här sättet och hade lite svårt att koppla av. I jämförelse med hur Elsa var i samma ålder när vi besökte Magnus så var dock Räkan en ängel! Att hon klänger upp i knät och vill pussas vilt kan man inte säga så mycket om eftersom hon är van att få göra så hemma.

Hoppas jag sover lika gott i natt som förra natten. Då sov jag som en prinsessa bland luddiga hundar och fluffiga filtar.

Inga kommentarer: