tisdag, februari 15, 2011

Konstig arbetsdag

Den här dagen har varit en fortsättning på temat "det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...".

Jag har faktiskt mest ägnat mig år att köra bil hittills. Inget fel med det i och för sig, eftersom Grisen har stått länge och sannolikt behövde en liten laddning av batterierna, men det blir ju inte så mycket gjort på jobbet.

Började med en tur till Arninge för att hämta hem Pappan därifrån. En chaffe hade blivit sjuk och en av bussarna skulle lämnas på verkstad, så han fick rycka ut. Och så även jag, alltså.

Kom till jobbet och hann inte mycket mer än att starta upp datorn innan jag var tvungen att sätta mig i bilen igen för att skjutsa Papy till Tyresö och bussgaraget där hans bil stod. Sen var det besiktningsdags för Grisen. Hade tid kl. 12:20 och checkade in mig kl. 12:21 efter synnerligen ansvarsfull körning i (för) hög hastighet på motorvägen från Tyresö. Grisen var grön.

Nu ska jag strax iväg på databasövning. Ser fram emot det lika mycket som en rotfyllning.

Inga kommentarer: