onsdag, februari 16, 2011

Children, don't try this at home, mmmkay?

Nu ska jag skryta lite över hur bra jag är. Är det någon som inte förstår komplexiteten i övningen eller varför jag skryter så föreslår jag att du själv testar med en boll.

Jag fick träna länge på den här. Har kört den varje gång jag varit i gymmet (jag är där rätt ofta) under de senaste veckorna, och nu äntligen får jag till det. Från att ha behövt hålla båda händerna på bollen och knappt kunnat lyfta på benet till det här. Jag är verkligen mäkta stolt och nöjd! Jäklar vad bra jag är!

Det ser faktiskt rätt lätt ut

3 kommentarer:

Simon sa...

När jag tränade Bujinkan för många år sedan hade vi den där övningen som uppvärmning, dock utan boll. "Hitlers hund" kallades den.

Har du höger ben i väggen eller ser det bara ut så?

Sofia sa...

Vad är Bujinkan? Är det något som finns på riktigt?

Ja, det är en fin gammal övning som har hängt med länge! På boll lär den väl kallas "Hitlers hund leker med bollen" eller något.

Inga ben eller fötter i väggen.

Sara J. sa...

Wow, jag är imponerad! Har försökt leka med såna där bollar ibland och i bästa fall kan jag stå på knä på den i tio sekunder innan jag kliver av för att jag tror att jag ska ramla och slå ihjäl mig...