torsdag, maj 26, 2011

Allt handlar om loppet nu

Mina primära mål med Stockholm Marathon är:
  • Ta mig runt för egen maskin inom maxtiden. Taxi till Stadion undanbedes.
  • Vara stelbent men inte sängliggande dagen efter (kan inte påverka det nu men det vore ett skönt bevis på att jag är bra förberedd).
  • Att ha roligt och njuta av upplevelsen.
  • Att inte låta tankar på smärta, trötthet och uppgivenhet ta överhanden.
Mina sekundära mål med Stockholm Marathon är:
  • Att ta mig runt under 5 timmar.
  • Att hänga ihop med Sara hela tiden.
Förebyggande åtgärder mot skavsår kommer att göras:
  • Under brösten, där kanten på sportbh:n går.
  • I ländryggen där sömmarna på löpartightsens bakficka går
Inga åtgärder kommer göras och skavsår kommer uppstå:
  • I knävecken.
  • På sidan av vänster fot.
I mina tankar kommer jag fokusera på:
  • Att prata med Sara
  • Allt som finns i peppryggan
  • Att jag är i mitt livs bästa form
  • Att om jag ska springa marathon är det nu jag ska göra det
  • Att jag är stark både mentalt och fysiskt
  • Att jag kommer ha en bra löpkänsla
  • Att jag kommer vara sjukt pigg hela första varvet
  • Att jag kommer bli förvånad hur lätt det fortfarande känns efter 30 km
  • Att nervositeten är en del av upplevelsen
  • Att jag inte kommer behöva amputera benen bara för att de gör ont
  • Att spa-avdelningen och en natt på Grand Hotel väntar efteråt
  • Att jag får köpa en ny, lyxig pulsklocka om jag klarar det
  • Att de bjuder på korv och läsk efter loppet
  • Att bara se en liten bit framåt i taget...
  • ...och att hur tungt och hopplöst det än känns...
  • ...så ska jag kriga hela vägen fram till Stadion...
  • ...om jag så ska krypa dreglandes över mållinjen...
  • ...så är det i MÅL jag ska!
Efter loppet ska jag:
  • Tycka det är okej att jag aldrig vill springa igen
  • Sätta upp nya mål för löpningen - snabbare, tuffare, bättre!

1 kommentar:

Gunnika sa...

Mycket bra mål! Jag tror att du fixar alla! Go go go go Sofia!