tisdag, november 29, 2011

Naprapatbesök, coreaktivering och blod

Igår var jag hos naprapaten. Anna. Hon masserade, stretchade och gjorde sitt bästa för att knäcka till mig, och efteråt kändes det faktiskt lite bättre. Enligt både Anna och PT-Tompa så verkar det sannolikt att jag är dålig på att aktivera coremuskulaturen vid lättare belastning, t ex i vardagssituationer, trots att jag är väldigt stark när jag tränar med tung belastning. Det gör att det blir onödig påfrestning på kotor och sånt, och vips så får jag ont. Jag gör mitt bästa för att förstå exakt vad de menar, och i övrigt lyder jag bara order.

Har fått ett coreaktiveringsprogram av Anna och ett av PT-Tompa. Hemövningar. Här ska aktiveras magmuskler. Har försökt börja tänka på det i alla möjliga situationer, när jag sitter och jobbar, när jag springer och när jag går med hundarna. Ikväll är temat att tänka på att ha magen med när jag klättrar.

I övrigt verkar det som att Rekeluren har börjat löpa. Jag försöker hitta andra anledningar till blodfläckarna på golvet, men ursäkterna håller inte måttet. Vi har anmält oss till utställningen på hundmässan i Älvsjö om en och en halv vecka, men det verkar ju gå i stöpet nu då. Fan.

Inga kommentarer: