tisdag, november 01, 2011

Premiär i TG för Los Trattos

Igår gjorde Trattimus debut i agilityträningsgruppen som Elsa redan är med i. Åh vad hon var glad!!

Mina träningskompisar tyckte det var lite märkligt att den lilla sparven, som för "bara några veckor sedan" larvade runt bredvid planen, knappt högre än en kokosboll, plötsligt skulle vara med och träna. Tiden går fort!

Vi behöver jobba mer på slalom. Det går bättre och bättre men ju mer uppspelt hon blir desto fler portar hoppar hon över. Ska ställa upp ett slalom i trädgården så att vi kan köra varje dag. Behöver dessutom träna på hindersug i raksträckor. Belöning framåt. Annars var hon grymt duktig! Någon annan måste ha tränat henne när jag har sovit.

Att köra med Elsa efteråt var intressant. Det blev extremt tydligt hur känslig hon är. Första varvet missade vi ett par hinder där jag helt uppenbart (men oplanerat) riktade mig åt fel håll. Så jag berömde och låtsades som inget.

Andra varvet sparade hon lite tid genom att springa under ett hinder men det märkte jag inte förrän de andra sa det när vi var i mål. Så jag låtsades som inget.

Tredje varvet satt den! Fin hund!

1 kommentar:

Gunnika sa...

Heja Tratten! :)