onsdag, januari 04, 2012

Årskrönika för 2011

Här kommer den. Du behöver inte vänta längre...
Vad då, du hade inte saknat den? Okej, du behöver inte läsa.

Januari
Firade nyår på Gimmene med snö, skidåkning och vackert väder. Och framför allt inga fyrverkerier.
Reka hade problem med magen men Bella gav friskvårdstips som hjälpte.
Jag shoppade vilt på rea.
Sprang med TSM, tränade styrketräning och åkte lite längdskidor.
Tränade inomhus en gång i veckan med hundarna och HI-gänget.
Började ta igen databasteknikskursen på KTH.
Var förkyld.
Gjorde i ordning vårt "blå" rum hemma.

Februari
Träningen fortsatte som vanligt till en början. Började komma upp i sträckor runt 20 km.
Blev överbelastad och rekommenderad några veckors vila.
Både Elsa och Reka fick en liten, liten släng av kennelhosta.
Gjorde en enkel renovering av köket.
Det snöade löjligt mycket och skottandet var hysteriskt.
Jag fick ett ballongogram till jobbet.
Vi åt semlor hos Anso och Magnus Hult.

Mars
Åkte skidor i Österrike med JG och Fam Björling/Mat-hissen.
Hade utgånget pass och höll på att få stanna i Tyschkland på hemvägen.
Såg Klungan och "Se oss fara över scenen i fruktansvärda hastigheter" på Dansens Hus.
Sprang rekordlångt med TSM.
Våren visade sig.
Jag åt våfflor hos Karin och Carl.
Fick kostråd av PT-Tompa.
Påbörjdae ett majsodlingsprojekt.
Var med i Bussbranschens resetidning.
Jag sprang Premiärmilen på 59:14.
Pappa fick en stroke.

April
Hade det stressigt på jobbet.
Drog igång med agility igen efter vintern.
Lärde känna Gunnika och Diesel.
Såg Hair på Stadsteatern.
Vi klippte ner häcken.
Sprang äventyrslångpass med Sara.

Maj
Fick skrapa rutorna på bilen. Och det snöade. I maj!
Sprang mitt längsta långpass 33,5 km och Stockholm Marathon på 5:09.
Allting, i alla fall det mesta, kretsade kring marathonet.
Pappa fick pacemaker.
Körde morgonagility.
Hälsade på Bella på Gotland.
Sprang Milspåret på 56:44.
Elsa fyllde 4 år.

Juni
Vi köpte drömsoffan på Blocket
Majsprojektet lades ner pga tidsbrist.
Spelade frisbeegolf och hade picknick.
Var på tjejhelg på Friiberghs Herrgård.

Hälsade på hos Vickulas i Kumla.
Sommarsemestern frös inne.
Jag påbörjade projekt Gunga med Elsa.
Fästingvaccinerade mig första gången.
Midsommarseglade med JG, Fam. Redig och hundarna. Blev badare i sinnet.
Min dator dog.
Jag provade på klättring för första gången.
Fick min beställda marathonpresent - en Garminklocka.

Juli
Jag jobbade från landet. En succé.
Provade landsvägscykling på JG's cykel. Inte allt för illa.
Avstod en agilitytävling.
Firade födelsedag med JG (på fel dag) på Lux.
Firade födelsedag med vänner och familj (på rätt dag) på Bockholmen och hemma.
Reka fyllde 1 år.
Anmälde mig till Jubileumsmarathon.
Seglade med JG.
Vi började bygga staket.
Jag tog Grönt klättringskort.

Augusti
Jobbade från landet igen.
Ställde ut Reka i Södertälje. Excellent.
Tog andra fästingvaccinet.
Tävlade agility med Elsa.
Provade på lite mera cykling, t/r träninghallen.
Reka höftledsröntgades och allt såg bra ut.
Såg mycket film. Ehh... mer än vanligt.
Åkte till Gotland igen.

September
Började försöka ta igen Logikkursen på KTH men hoppade av nästan omedelbart.
Köpte en ny Iphone4.
Reka gick MH med bra resultat.
Vandrade i Grövelsjön med JG och hundarna.
Skördade hemodlade grönsaker.
Blev klara med staketet på framsidan.
Fiskade kräftor i Hulan.
Pajade ryggen för första gången.
Seglade hem segelbåten och kräktes över relingen som en riktig pirat.
Tävlade agility med Elsa.
Åt brunch med bästa människo-tjejerna.
Eva, 96, flyttade till Thailand. Aftonbladet rappporterade.
Började klättra regelbundet.

Oktober
Försökte oss på att tillreda några av våra äpplen, men gav mest bort frukt.
Blev klara med staketet på andra långsidan.
Paddlade med Gunnika och insåg att det kanske är något för mig ändå.
Bowlade med Simon och EM.
Tävlade agility-DM med Elsa.
Ett rådjur landade på och repade motorhuven på Grisen.
Vi städade undan sommaren i trädgården.
Sprang Hässelbyloppet på 58:14.
Gjorde om mitt rum på jobbet.
Såg Game of Thrones. Bra serie, längtar efter fortsättningen.
Provade på Crossfit och gillade det.
La upp en träningsplanering för nästa år med PT-Tompa.
Startade lydnad med Reka och vill aldrig göra det igen.
Var på Run Off med TSM.

November
Började springa snabbare och fick problem med foten.
Var på överraskningskalas för Stefan.
Sprang med TSM.
Såg Komma rusande på Stadsteatern.
Gick en fantastisk promenad i solskenet i Bogesund.
Hade en hundfri helg på Grand Htl Saltsjöbaden med JG.
Förstörde ryggen igen.
Tog in julen och hade adventsfika hemma för vänner.

December
Babysälarna dog.
Var på middag hos Anso & Magnus Hult.
Kollapsade lite lätt under ett träningspass med TSM.
Fick se Årets julklapp - ett stormtroopermotorcykelställ.
Åt lunch med en barndomsvän.
Ställde ut Reka på Stockholm Hundmässa. Excellent.
Såg Cirkus Cirkörs Undermän på Södra Teatern.
Såg Svansjön på Dansens Hus.
Hade en lyckad middag för Fam. Hammarlund och Fam. Redig hemma.
Såg A Christmas Carol på Maxim.
Firade jul hos M&K och M&D.
Var sjuk.
Städade ut julen.
Firade nyår på landet med Fam Björling/Mat-hissen och Fam. Redig.

1 kommentar:

Gunnika sa...

Jag tycker att april verkar vara den bästa månaden förra året! För det var starten på en ny häftig vänskap! Må den hålla forever! :)