fredag, januari 20, 2012

Oväntad träningsvärk


Det var en ovanligt trevlig start på dagen idag. Jontegull missade bussen och plötsligt kom det sig så att han följde med mig och di små på skogspromenaden.

Sen åkte jag till gymmet. Hade ingen riktig plan eftersom jag är trött på mitt gamla träningsprogram och inväntar ett nytt från PT-T i nästa vecka. Det enda jag visste var att jag inte ville träna benen, eftersom jag fortfarande har lite ont sen sist. Det slutade med att jag gled runt i gymmet i över en timme och gjorde några olika gamla övningar. Tränade inte så tungt utan det var mest myspysigt.

Så varifrån kommer den här träningsvärken som växer fram i ryggen? Mellan skulderbladen? I midjan? Var det helt enkelt så att jag trots allt tränade ganska bra, fast jag inte märkte det?

Känns som att jag har gjort mig förtjänt av fredagsmys och en god fruktsallad ikväll. Men jag tjuvstartar redan nu med en mellissmörgås och en ask hallon.

1 kommentar:

Sara J. sa...

Det är ju fantastisk att lyckas träna bra utan att ens märka det. Du måste lära mig hur man gör.