tisdag, januari 17, 2012

Äta kakan och ha den kvar

Jag ska springa två marathon i sommar och jag måste träna för att klara det. Det är mitt val.

Men trots det så känns det skit att det krockar med så mycket annat jag vill göra. Som jag nu måste välja bort. Typ de flesta agilitytävlingarna i Stockholmsområdet under våren, eftersom de ligger på söndagarna när jag springer långpass. Typ kursen för Katarina som ligger på torsdagar när jag springer intervaller. Typ spår- och lydnadsträningsgrupperna som kanske kommer igång på klubben i Kista. För tiden räcker inte till. Gissar att jag är den enda som tycker att det vore toppen om den träningen kunde förläggas på morgonen vid 06:30-tiden?

Jag skulle också vilja få till fler träningspass i gymmet. Två gånger i veckan räcker inte, utvecklingen har avstannat. Förut kände jag att jag blev starkare, nu var det länge sen jag kände så. Dessutom vill jag kunna träna vad jag känner för, när jag känner för det. Inte ha ett så inrutat schema.

Lösningen finns tyvärr inte i att springa långpass på lördagen istället, ta intervallerna en annan dag eller att hoppa över något träningspass. För veckans dagar räcker inte till. Inte om jag flyttar träningspass eller börjar inkludera andra i hundträningen på regelbunden basis.

Det går inte att äta kakan och ha den kvar. Men jag försöker se det som att jag låter bli kakan nu och går och köper mig ett helt paket kakor när jag har avslutat Jubileumsmarathon. Kakor med fyllning ska det bli. Och jag ska dela med mig till alla!!

2 kommentarer:

Gunnika sa...

Känner igen känslan kompis! Jag vill göra allt, men istället blir inget av.....

Sofia sa...

Klart det blir! Du gör ju massor av saker hela tiden. Bara för att du tillbringat två helger utan äventyr kan man inte kalla dig soffpotatis. :)