måndag, december 08, 2014

Lite fys och mycket mys


Fem ynka kilometer sprang jag ihop den här helgen. Jag och Reka tog det gula spåret vid Enebybergs IP, det som avslutas med en lång dödsbacke, och tuffade på i behaglig fart. De senaste gångerna jag har mött dödsbackeslutet så har jag promenerat upp, men nu tänkte jag att jag skulle testa om backlöpningen i Väsjön gett något, och det tyckte jag faktiskt att den hade! Jag var definitivt inte opåverkad av backen, men jag var fortfarande i hyfsat bra skick när jag kom upp.

Sen åkte jag hem och adventsfikade med jättemånga inbjudna vänner och deras tillhörande barn. Väldigt många barn. Alltså väldigt, väldigt många barn. De hjälpte oss att klä den lyckliga julgranen och att äta upp alla lussebullar, cupcakes och julgodis vi bakade under lördagen. En lyckad och mycket intensiv tillställning.

Det enda negativa var att jag missade den avslutande sändningen från sim-VM. Det var omöjligt att undgå att höra om Sara Sjöströms fantastiska insats innan, och att titta på det i efterhand var inte alls lika spännande som det hade varit att se det live. Jäkla grym hon är!

Inga kommentarer: