fredag, december 26, 2014

Öppet sinne


Hur länge måste man egentligen vila efter ett marathonpass i simning? Jag provade till idag.

Åkte till Mörbybadet med inställningen att köra intervaller samtidigt som jag var öppen för att byta till distanspasset om det var mycket folk. Det var mycket folk, men mina 2850 meter flöt på bra. Helt rätt val att skippa intervallerna.

Hade jag kunnat krama vattnet så hade jag gjort det under de första längderna. Kalla det kärlek, ett lyckligt återseende eller bara lite flow. Känslan var fantastisk. Tyvärr inte varaktig.

Resten av passet hade jag dålig fart, bitvis dålig koncentration (tankarna var svårkontrollerade) och lite halvtaskig teknik till och från.

Men, efter en iskall dusch (varmvattnet var trasigt?) och en stund i bastun, med simfrökens mantra om att det inte kan gå rekordbra jämt i huvudet, så var jag trots allt jäkligt nöjd med vad jag gjort. Och lite trött också.

Inga kommentarer: