torsdag, mars 22, 2012

En ganska rutinerad marathonlöpare


Joråsåatt...

Du kanske går runt och tror att löpning är något jag börjat med i vuxen ålder. Icke! Näe, man har ju sprungit Stockholm Marathon en 5-6 gånger vid det här laget och Lidingöloppet en gång. Ganska rutinerad som sagt. Att det var minimodellerna är inget jag tycker vi ska hänga upp oss på.

Hittade bevisen när jag gick igenom mina gamla saker hos M&D. En diger samling minimaratischor och dessutom tre sparade resultatlistor.

1986 kom jag på plats 40.
1987 kom jag på plats 56.
1988 kom jag på plats 234.

Det gick stadigt utför med andra ord. Fast 1988 var det 458 startande i min klass. 1987 236 personer och 1986, första året loppet gick av stapeln (om inte jag minns fel), var det 89 stycken.

Roliga och lyckliga minnen! Och kanske är det inte så konstigt att jag ger mig på det här med marathonlöpning trots allt.

1 kommentar:

Katarina sa...

Visste väl att du bara har varit ödmjuk tidigare och inte velat skylta med dina bedrifter.