söndag, mars 25, 2012

Premiärmilen - min plan

Idag är det dags för Premiärmilen som jag sprang även förra året. Då hade jag följande plan.

I år har jag en annan plan. Känner mig inte alls lika pressad mentalt som jag gjorde av att springa tävling då, och det är skönt att veta att även såna saker kan förändras.

För två veckor sedan var jag helt övertygad om att det här skulle bli ett rekordlopp, eftersom jag hade sånt flyt i träningen. Men sen sprang jag in i väggen och har bara lite försiktigt börjat resa mig igen. Så jag har egentligen inga förväntningar, det kan gå hur som helst. Jag ska bara försöka göra så gott jag kan och hoppas att det åtminstone räcker till att slå förra årets tid. Allt annat skulle göra mig besviken. Sen behöver det inte bli något rekord.

Heja på mig!

Inga kommentarer: