torsdag, mars 29, 2012

Prisa Gud, snart kommer skatteåterbäringen!



Igår kom brevet med information om skatteåterbäringen. Jag har visst varit snäll i år, betalt in mycket skatt och räntor. Jättemycket för mycket. Jag blir rik!! Rik!

Jontan har meddelat att min nya rikedom inte påverkar hans känslor för mig, vare sig positivt eller negativt. Det känns tryggt att åtminstone en av oss står över sånt. Själv är jag ju med Jontan bara för att spåkillen vi var hos i Hong Kong sa att han skulle bli "very, very rich".

Jag firade kommande inkomster med att åka till Bromma Zoo och göra av med en förmögenhet på en dragsele från Non-Stop. Fick hjälp att prova ut den och jag hoppas att den sitter som den ska på Reka. Kände mig inte helt 100 på tjejen i butiken, men hon var inte helt bortkommen heller.

Provade två olika selar, en budgetvariant som Reka hatade och en dyrvariant som hon bara tyckte genuint illa om. Så det blev dyrvarianten, trots att den kostade tre gånger så mycket som den andra. Hey, jag är ju ändå rik! Köpte dessutom ett dragbälte med benremmar åt mig. Det har ett nät över baken och jag måste nog prova ordentligt med löpartajts innan jag vet om jag ska behålla det. Jag är lite bred över just den delen av kroppen och det känns osäkert om utformningen kommer vara bekväm på mig.

I morse skolkade jag för övrigt från yogan och åkte och körde agility med hundarna istället. Sparar mig till en kort löprunda ikväll. Agilityn gick mycket bättre än förra gången. Den här gången var nämligen hindren Reka fick hoppa ungefär 15 cm höga och omöjliga att springa under. Handlingen gick bättre överlag, men det var rätt lerigt och halt så någon avancerad träning blev det inte. Elsa halkade på väg upp på balansen och fick ett litet blödande sår, men hon verkade inte bli skrämd av det i alla fall.

På den vägen är det.

4 kommentarer:

Fanny sa...

Nu hittade jag din blogg också, måste ju hålla lite koll på fina Reka! ;) Jag har också ett Non-Stop-bälte. Tycker faktiskt att det är förvånandsvärt bekvämt att springa med (även om det inte blivit så många gånger än...)

Gunnika sa...

Fasen, jag får alltid betala IN hutlöst mycket pengar... Dax att börja spara in på onödiga utgifter alltså..

Anonym sa...

Hon ser rätt lidande ut, lilla Räkan, tycker jag ;-) Selen ser lite trång ut i mitt tycke - men en bild är en bild!

Hör av dej om lite spårtips - jag har några på lut :)

/Fia

Sofia sa...

@Fanny: Ja, bältet funkade faktiskt bättre än jag trodde. Skönt att slippa draget från midjan, där jag haft linan förut.

@Gunnika: Jag är livrädd för att det ska bli så, så jag ber alltid chefen dra för mycket skatt. Ett oekonomiskt men effektivt sätt att spara.

@Fia: Ja, fruktansvärt lidande och ynklig. :-) Hon gillar inte att ha saker på sig alls. Men den här selen gillade hon ändå mer... vilket säger en del. Är mer orolig att selen är för stor faktiskt, men jag håller med om att den ser trång ut på bilden.