måndag, mars 26, 2012

Het spårhund och spårhund på måfå

I morse var vi ute och spårade igen. Elsas spår, på bilden, var 600 meter skog och äng med två pinnar. Hon var riktigt het idag, låg på så jag fick vira linan runt högra handen OCH vänstra armen för att orka hålla henne. Galet!

På slutet gick jag i en serpentin (som kändes betydligt mer serpentinig än vad den ser ut) och det var kul att se hur fint hon följde den sen.

Reka fick 300 meter ängsspår med två pinnar. Hon började bra, sen verkade hon mest lalla runt på måfå. Då och då stack hon näsan i backen och spårade fint, sen såg hon återigen ut som om vi var på promenad. Hon gick i princip där jag gått men det kändes mest som tur. Missade första pinnen men hittade nästa efter en hel del cirkulerande.

Kanske behöver hon en större utmaning, som Gunnika sa, eller så ger det sig med tiden. Hade jag inte haft Elsas säkra, fina spårande att jämföra med hade jag kanske inte tyckt det var så ofokuserat.

Inga kommentarer: