tisdag, april 15, 2014

Hej löpning!


Löpning idag, två intervaller á femton minuter, med tre minuters promenadvila emellan. Alltså samma som jag sprang förra veckan med bra resultat, även om jag fick slita otroligt mycket under andra intervallen då.

Idag behövdes det inte nämnvärt med slit. Trots stökig motvind (som iofs sedan blev uppskattad medvind) så gick det väldigt bra för mig. Mot slutet av andra ökningen var jag tvungen att kolla på klockan nästan hela tiden för att få det bekräftat att jag inte sänkt farten i smyg. Det gick så jäkla lätt att springa. Men jag höll farten och sprang båda intervallerna i ett jämnt och bra tempo.

Nästa gång sänker jag tempot liiiiite, lite, lite redan från början och lägger på den där tredje intervallen också.

Älskar när det känns så här bra! Jag vill frysa tiden.

Inga kommentarer: