fredag, april 18, 2014

Vila, chokladpraliner och Mästarnas Mästare


Jag firar långfredag med vila och praliner. Sedan överdosen av heisse choco mit sahne på sportlovet har jag varit på avgiftning från choklad, men nu slår jag på stort och njuter av lyxpraliner från Eje's och från Rindö (tack Mamma och Gunnika).

Jag har även tittat på det senaste avsnittet av Mästarnas Mästare. Gillar MM, det inspirerar mig. Det behövdes inte många avsnitt för att konstatera att simmarna är outstanding. Johanna Sjöberg i första gänget och Lars Frölander nu. Jag är faktiskt sjukt imponerad av dem.

Dessutom blir jag ännu mer sugen på att börja med någon form av självförsvar/kampsport till hösten när jag ser Anna Laurell boxas (även om just boxning inte är ett alternativ). Väntar fortfarande på att någon ska vilja hänga på och fightas med mig. Vill du?

Med en liten tryffelboll i munnen ska jag nu fortsätta läsa Het Achterhuis van Anne Frank. Ja, Anne Franks dagbok fast på holländska. Och nej, jag förstår inte jättemycket, men en del. Är mest orolig för den muntliga redovisningen av boken. Ja, den sker också på holländska. Tröstar mig med en mörk choklad med vaniljcréme. OCH en vit nougattryffel.

Inga kommentarer: