tisdag, januari 20, 2015

Jag är motarbetad


Någon har byggt en skidbacke av min intervallbacke! Vilken människa gör så?!? Det är elakt och onödigt. Det är ju knappt vinter ute!

Jag försökte springa där i alla fall idag. Min vanliga väg upp för kullen var förvisso inte pistad, men väl snö- och isbelagd. Svårt att springa ordentligt. Det blev i alla fall 5x1 minut med 90 sekunder gå/joggvila ner. Har inte sprungit backintervaller sedan innan jul och jag kände direkt att det är en färskvara. Är därför glad att jag började så här lugnt så att jag inte blev avskräckt av annat än snön.

Det blev jag nämligen igår kväll så det räckte. Avskräckt alltså. Jag dog en smula inombords av tristess.

Först var jag på 25 minuter spinning i Sollentuna simhall. Cykelfröken verkade glad, snäll och sprallig, men fungerade tyvärr inte alls för mig. Först var hon för tyst, sen var hon för gapig. Det blev långa 25 minuter. Boring!

Fortsatte ner i en halvsunkig källarlokal för 25 minuter core. Har aldrig varit på core men det låter hippt och häftigt. Corefröken var inte häftig. Hon var stark, men inte muskulös eller häftig. När jag går på ett pass vill jag helst känna att det gör mig lika snygg/stark/tuff/uthållig/vältränad som den som håller passet, och det hände inte igår. Dessutom var det dödstråkigt. Old school maggympa. Bläh.

Näej, jag får hitta något nytt att ägna mig åt på måndagskvällar. 75 minuter spinning i Frescatihallen kanske. Eller simning.

2 kommentarer:

Gunnika sa...

Varför inte klättra på måndagkvällar?!!!:-)

Sofia sa...

Bra tänkt, men är förvånad att du inte föreslår skridsko. ;)

Vi kan absolut klättra någon måndag, men generellt är det fel sport... :)