onsdag, januari 21, 2015

Plus och minus från simträningen


Igår var det simskola igen. Jag har gjort en plus- och en minuslista:

Plus
  • Jag simmade hyfsat bra. Huvudserien bestod av 4x200 meter i konditionsfart. Alla tvåhundringar gick jämnt och på drygt 3.50. 25 sekunders vila. 
  • Vännerna i bassängen och fikat innan träningen kompenserar för nästan hela minuslistan nedan. 
  • Det är alltid roligt att simma!


Minus:
  • Seg inledning. Mycket teori och häng vid bassängkanten men få nyheter. Lite som förra kursen.
  • Kollektivt tillrättavisande knaprar på förtroendekapitalet hos fröken och får mig alltid lite irriterad. Jag tror inte att alla gör exakt samma fel. Gör jag inte rätt vill jag veta det med personlig tillsägelse istället.
  • Hasse var inte där.
  • Mina voltvändningar. Glömde bort att komma ihåg det jag tränat på.
  • Jag kände mig väldigt anonym. Behöver absolut inte få en grundlig personlig utvärdering varje gång men något litet "heja" eller "kör ba kör" piggar alltid upp. Vill känna mig sedd.

Även fast det fanns fler negativa saker på listan än positiva så är jag ändå glad och nöjd. Tisdagar är trots allt en bra dag, inte bara för att det är simträning utan för att dagen efter är onsdag, och då är det också simträning. Ikväll fart och fläkt med Maria. Då är det heller inte långt till fredagen, då det också är simträning. Tröskelintervaller med Theresia. Woop woop!! Fokus på det viktiga.

Inga kommentarer: