söndag, januari 04, 2015

Löpstyrketräning, take II

Idag var jag för andra gången på Actic Kista och körde ett pass löpstyrketräning med Anne. Det är jävla bra drag i det passet! Jag tyckte det var jobbigt senast men det var ännu värre idag.

Benböjar, utfall, löpskolning, stabilitet, rörlighet och annat. Hopp och studs. Hej och hå. Puh. Svetten lackade men kul var det! Premiären av passet lär visst vara på fredag, och jag kan verkligen rekommendera det.

När vi var klara med löpstyrkan sadlade Anne om till yogafröken och erbjöd ett kortare yogapass som avslutning. Det uppstod viss oro i salongen i och med detta, då många av deltagarna ansåg dig vara stela triatleter och atleter, snarare än yogis. En kollektiv suck av lättnad drogs när Anne döpte om avslutningen till "stretch med andningsfokus" så att vi kunde gå vidare. Det blev en riktigt skön avrundning.

Nu har det gått några timmar sedan passet och jag börjar redan känna mig lite stel i höfter och rumpa. Är en aning orolig över hur jag kommer känna imorgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du gillade det (igen) och tog i mera andra gången :-)