söndag, oktober 25, 2015

Gris


Idag har jag inte gjort många knop. Promenerat med Krabban och Jontan förstås, ätit pizza och gris, kollat på Netflix, vilat lite på soffan, vinteransat växter i trädgården och vilat lite till. Ätit ännu mera gris.

Gris, tänker du? Ja. Jonas kom över ett grisben belottaskinka (jamon iberico de belotta) för någon vecka sedan, och nu bor denna bit gris i vårt kök. Livsfarligt gott. Jag skojar inte!

Med anledning av svinet bjöd vi igår in några random bästisar på Spansk afton med tapas och rödvin. Ett grisben är inget man trycker i sig på två personer. Uppenbarligen inte på tio heller. Det blev verkligen en rasande angenäm kväll! Jag åt så mycket att jag på allvar oroade mig för att magen skulle explodera och spruta ut matrester över alla gäster. Men bortsett från det - sjukt trevligt!

Inga kommentarer: