tisdag, mars 29, 2016

Fukk mindfullness



Det är återhämtningsvecka för mig den här veckan, så tisdagskvällens simpass i Vasalundshallen med Theresia bestod i huvudsak av lek och plask. Och den ack så viktiga inledande fikan i receptionen.

Det är alltid roligt att simma med Theresia. Hon tränade på hardcore fjärilsövningar och jag kunde sno några av hennes tekniktips för ryggsim. Det var kul, men jag fick så mycket vatten i näsan att jag höll på att kräkas.

Jag har gjort egna pass för viloveckorna men jag har svårt att simma under så lösa boliner. Motivationen tryter och jag slarvar. Har inte alls samma glädje i vattnet och svårt med fokus. Känner mig inte utmanad utan vill mest bli klar. Tror dock att de här passen är bra att ha på repertoaren. Det är nu jag blir stark, snabb och taggad!

Har redan fått mina utmaningar för kommande två veckor och de känns så otroligt mycket mer inspirerande! Fukk mindfullness och att leva i nuet. Jag längtar framåt.

Nästa vecka är det kort och fort som gäller - uppladdning inför Medleys Simutmaning, part two.

Veckan efter det blir det lite av varje - distans, fart och trösklar. Kul, kul!

Inga kommentarer: