tisdag, april 19, 2016

Separationsångest de luxe


Nämnde jag att vi tog 1000 höjdmeter i söndags, jag och Lindad? Och 3000 trappsteg?

Kändes det jättekul att vi fick inleda simskolan med en helvetes massa benspark både på längden och tvären igår? Jublade Sofia? Nej, det gjorde hon inte.

Men nu var det som det var och det blev som det blev med mina trötta ben. I övrigt gick det ganska bra. Övade även smärtsam andningskontroll och simmade en lagkapp med 9x25 meter, där jag klockades på 16:83. Ish. Det är jag nöjd med.

Tyvärr var det även sista tillfället för mig som instruktör den här terminen. Jag har svår separationsångest. Att få följa elevernas utveckling, vissa sedan i september, har varit så otroligt inspirerande och roligt. De har blivit så jäkla duktiga! Den glädje jag känt när någon har tagit ett stort kliv framåt har varit superstor. Jag kommer verkligen sakna det. Jätte, jättemycket. Snyft.

Inga kommentarer: