fredag, november 11, 2016

Crawlkurser & PT-pass i Vasalund



Att jobba i en bunker, helt utan fönster mot omvärlden, med hög luftfuktighet och temperatur, invid en bassäng som håller 33 grader... Rätt jävla najs så här års. Och så finns det både bastu och värmerum.

Igår var crawlkurseleverna dessutom helt magiskt bra. Alla! Det var så jäkla roligt! Att följa dem, försöka förklara på ett sätt som går att greppa, se hur polletter plötsligt trillar ner... det är riktigt häftigt!


Idag simmade jag själv ett PT-pass för Hasse på första gången sen... dunno. Länge sen var det i alla fall.

Det blev verkligen ett motiverande pass, precis som jag hoppats. Hasse är min energikaka i skidspåret. En sån pärla! Han plockar alltid fram min bästa vilja, kanske för att jag har så lätt att förstå vad han säger.

Några teknikövningar följdes av 2x(4x50) meter i fart 1-4, den första sammansatt och den andra med paddlar och dolme. Jag är så svinigt jäkla nöjd över att jag kunde simma 50 meter så snabbt som på 41.5 sekunder. Långt ifrån det bästa jag gjort, men under rådande omständigheter... härligt! Jä!

Femtiorna med paddlar och dolme gick sämre, framför allt den sista i fart 4. Hade svårt att få kraft genom hela draget och en väldigt dålig känsla. Fuskade och böjde handleden och... nej... inte bra.

Men, overall, så kändes det oväntat positivt. Fokus framöver blir uppbyggnad, hitta självförtroende och teknik igen. Typ fram till jul. Försöka komma tillbaka till den självsäkra, distinkta simningen jag hade. Sen tar vi det därifrån.

Inga kommentarer: