tisdag, november 08, 2016

SImskola med starter och voltvändningar


Tur att Facebook finns och att jag där via enkla tester kan få veta viktiga saker om mig själv. Som att jag är lyckligast på jorden hos Medley. Fejan has a point. Simning FTW!

Igår var det simskola med träningsgruppen i Vasalund. Efter helgens stora träningsvolym passade det mig perfekt med ett kort pass på knappt 1000 meter där vi fokuserade främst på starter och voltvändningar. Jag valde att köra utan fenor den här gången.

Det är verkligen tufft att köra utan. Fick slita hårt för (de extremt blygsamma) tiderna enligt ovan på mina 4x50 i tröskelfart med start 1:20. Jag vet inte om det beror på att jag var sliten efter helgen eller på grund av muskelsvagheten. Eller om jag bara har tappat massor av kondition.

Jag vill trycka restart av mig själv, simningen och kroppen.



Sedan körde vi voltvändningar. Jag har alltid lättare att korrigera fel om jag ser mig själv när jag gör dem, så att bli filmad är jättenyttigt. Tänker att jag kan göra en snabbare volt, ha smalare armar i kullerbyttan och slipa på undervattenssimningen.

Som avslutning övade jag startdyk. Tvingade Johannes att hålla en avlång flytmojäng framför startpallen som jag skulle hoppa över. Som tack skvätte jag ner honom med ett rejält plask. Även detta kändes som en nyttig övning, som jag önskar att jag haft på film.

Inga kommentarer: