fredag, november 25, 2016

Starter uppifrån


Åh vad jag längtade till bassängen idag!

Med mitt nya träningsupplägg så har jag både tisdagar och torsdagar simfria, vilket gör att det känns som om jag knappt tränar alls i veckorna. I gengäld är planen att peta in två pass på söndagar (och förstås ett pass alla ej nämnda dagar). Det blir bra med tid i vattnet varje vecka. In it to win it!


Huvuduppgiften idag var totalt 20 starter uppifrån, med efterföljande 50 meter. Det lät mindre jobbigt än vad det var. Tjugo är mycket, visade det sig.

Fördelar:
  • Det känns oerhört ambitiöst att gång på gång klättra upp på pallen.
  • Övning ger färdighet.
  • 20 häv upp över kanten = gratis styrketräning
Nackdelar:
  • Det är jobbigt att hålla koncentrationen
  • Det gör ont att tappa fokus
  • Skavsår under tårna från pallen

Nu var ingen av starterna lika episkt dålig som den jag gjorde i lagkappen med mina Skansgullisar på Medleys Simutmaning, men de höll klart varierande kvalitet. Framför allt blev jag otroligt trött i mitten och hade supersvårt att koncentrera mig, men sen skärpte jag mig och de sista blev rätt okej.

Inga kommentarer: