onsdag, maj 14, 2014

Jag gör en pudel


Gladare
Piggare
Fräschare

Det var trevligare att vakna idag än igår. Idag gjorde jag det dessutom långt innan klockan ringde.

Igår var jag hos Naprapat-Anna som stretchade, böjde, knäckte, masserade och klämde på mig. Gick dit i förebyggande syfte för ryggen, för att kolla att jag inte dragit på mig något skit igen, och för att kolla min vänstra axel som har bråkat lite i styrketräningen och begränsat rörligheten. Det visade sig vara en muskel som hade det lite trångt, sannolikt pga att jag simmat mycket. Fick tips och åtgärdsprogram. Kanske är det tack vare den genomarbetningen som jag känner mig piggare idag.

Och i och med dagens goda humör har jag även insett att jag var lite onödigt negativ igår. Det är alltid svårt att se sin egen utveckling, oavsett vad det gäller. Man måste ha tålamod och se det i ett större perspektiv. Dessutom kan jag, när jag är så positiv som idag, tycka att det egentligen inte spelar så himla stor roll. Viktigast är att jag tycker om det jag gör. Istället för att fokusera på allt det jag inte tycker mig uppnå så måste jag ju någon gång lära mig (hur jävla svårt ska det vara, kom igen liksom) att fokusera på det som är bra. Typ det jag nämnde igår: mitt engagemang, beslutsamhet och energi. Jag har nog aldrig tidigare tränat något så bra och genomtänkt under en så lång period. Brukar alltid spåra ur förr eller senare, framför allt när det gäller intervalljävlar. Så heja mig!

Inga kommentarer: