onsdag, maj 07, 2014

Yoga, backintervaller, TRX


Igår inledde jag dagen med Fiji McAlpines pass "Yoga for runners: Pre-run" på doyogawithme.com. Det är egentligen inte ett särskilt jobbigt pass men vissa mornar när jag kör yoga så rusar min puls av minsta ansträngning och jag blir lite yr. Igår var det så. Dessutom var jag inte alls samma gummikvinna som senast.

På eftermiddagen stod 50-sekunders backintervaller på schemat. Hittade en skogsbacke som var precis lagom lång om jag inte öste på för mycket, så jag försökte tänka frekvens och lätta fötter snarare än högt tempo. Det gick bra. I ärlighetens namn hade jag kunnat ta ut mig lite till, men nu blev det som det blev.

Idag däremot, på TRX-passet. Huj. Det var jobbigt. Jättejobbigt. När det var slut skakade hela jag i överkroppen. Armar och mage. Hade inget superklipp i kroppen under träningen men det var uppenbarligen tillräckligt. Ville bara lägga mig och sova efteråt. Hoppas jag hinner hämta mig till simningen ikväll.

Inga kommentarer: