torsdag, maj 15, 2014

Hoppsan


Världens kortaste backintervallpass blev det idag. Min eftermiddag, som var planerad till minsta sekund, fuckades upp av en (inte av mig) borttappad nyckel och i det vredesmod jag befann mig i därefter så verkar jag inte ha tänkt helt klart.

Jag laddade i alla fall Garmin att guida mig genom blott 5x30s backe med 90s vila. Plus kort upp- och nedvarvning. Drog alltså ner både tid och antal intervaller idag vilket inte riktigt var enligt plan, men nu blev det som det blev.

Med tanke på att det redan innan passet kändes som om någon tagit loss mina ben och dippat överdelen i träningsvärk, och sen satt tillbaka dem igen, så var det nog bra ändå.

Idag hade jag bästaste Räkan som pepphjälp i backarna. Ingen kan som hon precis _inte_ låta mig komma ifatt, hur mycket jag än ökar. Och ingen kan visa sån glädje som hon över att få kuta upp och ner för samma backhelvete upprepade gånger. Om mitt liv är en kaka så är hon russinet i den.

Inga kommentarer: