söndag, maj 28, 2006

De lyckliga unga tu

Var på bröllop på Ljusterö igår, och allt var så fint, så fint. Alla inblandade sa ja, och det var tur att själva brudparet inte pratade mer än vad de gjorde under själva vigselakten. När de sa sina löften började nämligen hela främre raden med mormorar och liknande figurer att snyfta lika unisont som våldsamt.

Själva festen genomfördes enligt planen och talet som jag, Bella och Tina höll under middagen gick hem hos publiken. Kändes bara obekvämt nervöst innan. Musiken på kvällen var asbra och det blev mycket dans med onda fötter till följd, trots min utmärkta berusningsnivå. Försöken att få ihop mig med Kalle misslyckades, även det precis som planerat.

Har känt mig väldigt seg idag. Även om jag inte har mått illa så har det känts otäckt likt en bakfylla. Jag är nog för gammal för att festa två dagar i rad. Min ömtåliga lilla kropp klarar det helt enkelt inte så bra. Och då är ändå inte prövningarna slut än.

Nu väntar nämligen det svåraste uppdraget hittills i helgen: att skriva klart resultatdelen på rapporten och ändå kunna lägga mig i tid så att jag är pigg när jag ska ha telefonmöte kl. 10 i morgon bitti. Jag har just ätit en bratwurst med bröd, bunkrat med läsk, lite godis, och en Magnum Mandel för att klara det här. Vidare uppmuntran mottages dock tacksamt! Massage vore t.ex skönt för mina axlar.

Inga kommentarer: