fredag, maj 12, 2006

Hemlisar & Bajs

Idag fyller Tina 28 år! Grattis, Grattis!
Och igår petade tanten i engelska "Du är vad du äter" i kletigt bajs.
För att fira detta (gissa vilket) började jag dagen med en tur till gymmet. Träningen gick mycket bra och jag höjde på två övningar. Bokade in ett löppass med Fredrich på måndag för att checka av inför vårruset. Känns lite nervöst. Det är en sak att misstänka att jag inte är så snabb, och en annan att få veta att det är sant. Kommer förbjuda honom att berätta hur dåligt jag klarar mig. Räcker med att jag får en känsla för hur otäckt snabbt jag kommer behöva springa. Bajs.
Skolkade från exjobbet ett par timmar efter träningen för att njuta av solen på balkongen. Tyckte jag var värd det som tröst för att jag fortfarande inte har något internet. Ringde Tele2 igår igen och fick veta att det tar 2-5 arbetsdagar. En internetfri helg att se fram emot alltså. Så jävla värdelöst. Jag dör av tristess!! Bajs.
Under eftermiddagen har jag ägnat mig åt att skriva på exjobbsrapporten. Den ska vara inne om bara 2½ vecka (bajs), så det gäller att ligga i. Men eftersom jag dessutom ska sitta här på STFI halva kvällen så borde jag iaf komma en bra bit idag.
Senare ikväll väntar mig andra spännande aktiviteter. Tyvärr kan jag inte berätta om dessa förhavanden här, ty det vore såväl avslöjande som dumt. Bajshemligt alltså. Att blogga är ingen lätt match kan jag säga. Det gäller verkligen att hålla tungan i rätt mun och att skriva rätt berättelse på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och låta alla nyfikna räcka upp en hand.

Dagens ord: "Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth." - Mark Twain

Inga kommentarer: