tisdag, maj 16, 2006

Wohoo!

Igår sprang jag det med ångest inväntade löppasset med Fredrich. Och allt jag kan säga nu såhär efteråt är - WOHOO!! Det var idel goda nyheter. Den förbannade gräsplätten som jag brukar springa runt visade sig vara ganska precis 1 km, inte 900 m. Det låter inte som en stor skillnad, men tro mig, det är det. Sprang 7.6 km totalt, med en snitthastighet på 5.36 min per km, inklusive uppvärmning, nedvarvning och några minuters promenad mellan intervallerna. Detta innebär att den ursprungliga planen om vårruset på 25 min faktiskt består. För även om det kommer bli tufft så in i h-ve, så är det inte omöjligt. Fett soft. Jag är skitglad!
Såg ett program om tjocka människor på kvällen. Då pratar vi inte vanligt tjocka människor, utan om kvinnor på typ 370 kg, som blev matade med skräp av sina män. Det var så hemskt! Jag blev illa berörd. Tur att jag just hade sprungit.

Inga kommentarer: