måndag, juli 27, 2015

Utan krav på prestation


Jag gick ut starkt imorse. Tänkte mig en liten löprunda bort till Svarthälla och längs stranden tillbaka hem. Med Reka förstås.

Till Svarthälla gick det bra. Av fredagens lilla swimrunäventyr kändes inte ett spår i benen. Sen kom vi ner på stranden och möttes av rak, kraftig motvind. Äh, tänkte jag, och försökte lubba vidare. Men sanden var så mjuk att jag knappt kom framåt, och jag orkade inte ta någon inre strid med mig själv idag, så jag gav upp direkt. Snörade av mig skorna och promenerade istället.

Reka skuttade i vattenbrynet och försökte fånga vågorna, rejsade fram och tillbaka i hundra knyck och gjorde änglar i sanden. Solen sken. Allt var vackert. Livet var härligt!

Sen joggade jag sista biten hem och var nöjd med det. Fin morgon!

Skulle ha simmat längs stranden ikväll men det blev sent efter middagen så jag ställde in. Också okej. Nu är det semester några dagar och den får vara helt utan krav på träning eller prestation.

Inga kommentarer: