torsdag, februari 04, 2016

166



Träningsvärken i magen... Den är kvar. Den är grym. Fukk asså.

Sprang en liten sväng idag, gröna 5k-spåret vid Rösjön/Väsjöbacken. Eller lufsade snarare. Det var inte en så stark och vacker löpning som på nedersta bilden. Där gör jag mig bara till för att verka snabb och ball.

Jag har på senare tid lagt rätt mycket energi på att försöka få upp frekvensen i mitt löpsteg. Det var det Fredrik "Spring Snabbare" Zillén tryckte hårdast på de två gånger jag träffade honom för ett år sedan. Sjukt svårt! Långsamt tunggung ligger betydligt närmare till hands för mig än lätt trippande.

Min pulsklocka, Garmin 920xt, mäter bland annat just frekvensen i löpsteget och mitt mål är att ligga på (minst) 170 steg/min. Om jag inte tänker på frekvensen, typ under långpass, brukar jag hamna på runt 155, men idag slog jag till med ett rekordbra snitt på 166 steg i minuten.

Inga kommentarer: