torsdag, februari 18, 2016

Fantastisk föreläsning med Rosén och Zillén


Jag var på föreläsning igår, och lyssnade på när Micke Rosén och Fredrik Zillén berättade hur jag ska göra för att bli en bättre simmare och löpare. Fantastisk föreläsning! Skrattade väldigt mycket och önskade att det inte skulle ta slut, trots att de höll på i 3,5 timmar. Och så bjöds det på fika. Brownie.

På kvällen fick jag full pott i kryssrutorna för "dagens egoliv" i min lilla pick-me-up bok. Att skriva ner positiva saker i livet har en bra psykologisk effekt på mig och jag ser det lite som att jag tränar min mentala core, vilket är minst lika viktigt som att träna den fysiska.



Imorse stack jag och Tratte ut i snöfallet och sprang en kort snabbdistans innan frukost. Jag gjorde det för att slippa gå hela dagen med ångest över att behöva snöspringa ikväll. Ibland är det en motivation så god som någon.

Följde upp löpningen med kort styrke- och rörlighetsträning. Gjorde bland annat utfall bakåt som Fredrik tipsade om igår, och diverse övningar för axlarna och skulderbladen.

Jag jobbar regelbundet på min flexibilitet och styrka, framför allt i överkroppen, vilket var något de nämnde på föreläsningen och rekommenderade att man gör. (Nej, de nämnde förstås inte att just JAG tränar rörlighet... men du fattar?) Har man inte rörligheten kan det vara svårt att få till korrekt teknik, så det gäller att börja i rätt ände.

Inga kommentarer: