fredag, februari 05, 2016

Galopphäst, otålig


Jag hatar att packa upp simväskan när jag kommer hem från ett träningspass. Det är JÄTTETRÅKIGT! Och jobbigt.

Simträningen idag varade i exakt 38 minuter och 25 sekunder och tillförde inte något häpnadsväckande till mitt liv.

Jag längtar efter att få hugga tag i de pass som ligger och väntar på mig för nästa vecka, och dagens övningar kändes förhållandevis meningslösa, även om de inte var det. Hela poängen med en återhämtningsvecka är ju att jag vill känna precis_just_det_här som jag känner nu. Jag är som en otålig galopphäst i startboxen, redo att ge järnet.

Idag tränade jag bland annat på ryggsim. Körde ett antal 25:or teknik med fenor. Jag kan ingenting om ryggsim. Jag vet inte vad som är rätt teknik eller hur det ska kännas. Det är lite som den här debatten i Pentagon från 2007 - "Vi som inte vet någonting om Selma Lagerlöf".

Men jag gjorde ändå och det var roligt. Vill tro att jag faktiskt lärde mig något.

Inga kommentarer: