måndag, februari 15, 2016

Jag.orkar.inte


Tre bra saker med den här måndagskvällen:

1. Jag och Maria var jättefina i våra Oil Slick baddräkter från TYR och matchande gula badmössor. Vi ska börja med konstsim.

2. Jag simmade med träningsgruppen trots att jag hellre hade velat gå hem och dra något gammalt över mig.

3. Nästa vecka behöver jag inte stå själv på kanten och leka simfröken.

I övrigt... asså... Som att passera en magisk osynlig gräns där allting bara rasar.

Jag orkar inte vara jag just nu. Orkar inte vara glad, trevlig, tro på mig själv, peppa andra, ta för mig av livet och ha åsikter. Jag.orkar.inte. Mental soppatorsk. Kollaps. Kalops. Ooops.

Tankade på vägen från simhallen och det var kö till pumparna, vilket ledde till dålig och aggressiv stämning i leden. Några skrek och svor åt varandra. Jag.orkar.inte. Övervägde att lämna Mumin Claire vid pumpen och gå ut och sätta mig i skogen en stund.

Istället åkte jag hem och tröståt äggmackor, yoghurt och choklad. Tröstätande har aldrig någonsin fungerat förut, så jag vet inte varför jag trodde det skulle göra det idag.

Provar att sova istället.

Inga kommentarer: