tisdag, juni 24, 2014

Okomplicerat men jobbigt


Idag var det dags att ta tag i löpningen igen. Den har varit en smula åsidosatt senaste tiden pga ursäkter, tidsbrist, annan träning och segling. Nu är jag på landet, har massor av tid och ont om ursäkter, så idag sprang jag backintervaller.

Värmde upp fyra kilometer runt nya promenadslingan och sprang sedan upp och ner fem gånger i backen längs vägen mot huset. 170 meter backe för att vara exakt. 90 sekunders vila nedför. Inte så komplicerat men in i helvete jobbigt. Men så hade jag hyfsad fart i benen också, trots att jag kände mig lite ringrostig.

Reka var med och rekade uppvärmningsrundan i lugnt tempo tidigare imorse men när det blev skarpt läge på eftermiddagen och tillkom intervaller så valde hon att avstå. Hon deltog dock engagerat i kollapsen och stretchen efteråt. Låtsades att hon också sprungit och var jääääättetrött. Typiskt henne.

Inga kommentarer: