fredag, juni 27, 2014

Edsviken är min igen


Idag sprang jag långpass för första gången sedan Stockholm Marathon.

Med tanke på att jag bor bara 500 meter från Edsviken så har jag sprungit runt den sjön alldeles för sällan. Det är fantastiskt fina löpvägar och idag var det extra vackert med helt spegelblankt vatten.

Valde stigar och gångvägar så nära vattnet som möjligt, satte Garmin i vätskebältet för att inte springa och glo på den, och tuffade sen på i långsam, behaglig takt. Eftersom det var länge sedan jag sprang långpass ville jag hålla nere tempot ordentligt så att det skulle vara trivsamt hela vägen, och det lyckades jag hyfsat med.

Började känna lite motstånd i benen efter drygt 90 minuter men rent mentalt hade jag hela tiden läget under kontroll. Tyckte till och med att det var lite mysigt! Fick ihop 20 km.

Ikväll har jag återvänt till TTC men imorgon blir det vila. På söndag däremot hoppas jag få till en hyfsat lång simning i viken (om det inte är för kallt) med någon av mina nära och kära som övervakare i följe-jolle.

Inga kommentarer: