tisdag, juni 17, 2014

Swimrun är fantastiskt


Jag vill påstå att vi är bättre på swimrun än på modellande. Lim och Lindad tycker att vi ser sjukt snabba och proffsiga ut. Ingen av oss har fel, och det säger väl lite om hur grymma vi var igår.

HELVETE VAD ROLIGT DET ÄR MED SWIMRUN!

Folk stirrade hyfsat ogenerat när vi drog iväg hemifrån mig i våra gummidräkter och knallrosa badmössor, men det är lika bra att de vänjer sig. Vi är inte de första i grannskapet som kutat runt i sån snyggelisnygg klädsel. Vad jag inte förstår är varför inte fler gör det?

Jag har å andra sidan själv svårt att förstå varför jag går igång så jäkla hårt på det här. Men det gör jag. Känner mig som en supermänniska. Endorfinkicken av swimrun kan endast mätas med den jag hade i Hofors förra året. Det är helt enkelt fruktansvärt roligt.

Totalt blev det ungefär fyra kilometer löpning och 700 meter simning. Att springa i dräkten gick över förväntan bra och jag kom fram till att jag inte måste klippa benen om jag inte vill och att jag bör välja trosor med omsorg. Annars kändes både löpningen och simningen fantastisk. Framför allt simningen. Kände mig monsterstark, tyckte jag fick till både drag och höft ännu bättre än igår, den senare med något av en aha-upplevelse en kort bit. Förändringen var minimal men jag tyckte att jag gled ut mycket bättre plötsligt. Hoppas jag kan återskapa den känslan.

Inga kommentarer: