torsdag, september 25, 2014

Halvdan simning och styrketräning


Igår var det simträning igen, den här gången med Henke och Reservfröken, eftersom Hasse var borta. På bana 1 var det som vanligt teknikträning (med Henke) och på bana 2 och 3 körde vi fart/distans (med Jennie).

Passet såg ungefär ut så här:

100 m uppvärmning
6x25 m (5 m max - 20 m löst, 10 m max - 15 m löst osv... till 25 m max och 25 löst)

25-50-75-100 m hög fart, vila 15-20 s
100-75-50-25 m hög fart, vila 15-20 s

200 m lugnt

2x50 m andningskontroll (var 3:e en längd, var 5:e en längd)

100 m avsim

Jag gick ut för hårt i fartserien och ptja... det blev som det blev. Egentligen är jag lite osäker på exakt vilket tempo jag borde ha lagt mig på, och hur det skulle ha skiljt sig mellan 25:orna och hundringarna. Nu blev det som sagt som det blev, och det kändes halvdant. Det var ändå ett roligt pass och Reservfröken var ett lyft från Juniorfröken som hoppat in som vikarie tidigare, men det är svårt att ersätta Hasse och träningarna känns aldrig riktigt lika vassa när han inte är där.

Sover alltid dåligt när jag simmat sent på kvällen, men jag gick ändå upp i ottan för att hinna riva av ett stryketräningspass innan jag skulle på möte. Mitt hemgym har blivit riktigt välutrustat och idag körde jag igenom hela kroppen med TRX, Kettlebells, hantlar och boll. Finns risk för träningsvärk!

Inga kommentarer: