onsdag, september 24, 2014

Lugn löpning x 2


Det känns verkligen som att löpningen varit åsidosatt ett ganska bra tag nu. Det är kanske inte riktigt så, men känslan jag har är att jag bara sprungit under de lopp jag kört och ingenting där emellan.

Därför kommer det vara jättebra för mig att ha den här uppstartsperioden med bara väldigt lugna, och dessutom ganska korta, löppass. Jag har nämligen träningsvärk i benen idag och det är lika illa oavsett om det kommer från bensparkandet i bassängen igår morse eller från löprundan jag sprang på kvällen, eftersom det var (borde varit?) två mycket lätta pass.

Idag åkte jag, Reka och pappa till Ursvik på lunchen och sprang. Tanken i framtiden är att vi ska åka dit tillsammans men springa var för sig, eller springa tillsammans till en backe och köra eget race upp och ner för den, eftersom jag normalt springer lite snabbare än pappan. Men just nu är jag i kom igång-fasen och därför körde vi tillsammans idag, i hans tempo. Jag försökte fokusera på bra hållning och lätt steg, och trots att det gick långsamt så kändes det givande och löpningen gav mig betydligt mer energi än den tog. Att det regnade och var kallt störde inte alls, mer än när jag klev ur bilen.

Nu är jag supertaggad för kvällens simträning!

Inga kommentarer: