torsdag, juni 18, 2015

No snooze for you


Igår provsprang jag mina nya inov8 x-talon 190. Det är min tredje sko av samma modell och min plan att låta dem följa med till Engadin kvarstår. Det var ett bra beslut att köpa ett nytt par, för det var betydlig skillnad i fjonget och fästet mot mina gamla där dubbarna nästan är helt nedslitna.

Jag och Reka lubbade som små bergsgetter över stenar och rötter i skogen igår, och jag fick min bästa snittid på grönvita spåret i Enebyberg ever. Ever! Trots att jag kände mig trött och lite sliten innan.

När klockan ringde 05:30 i morse var jag så trött att jag knappt fattade vad det var frågan om. Sen kom jag på att jag skulle till gymmet med pappa och tryckte omedelbart på snooze. Fast bara en gång. Det är en och en halv vecka av intensiv träning kvar innan jag trappar ner inför den stora utmaningen i Schweiz, så det gäller att bita ihop nu och trycka kroppen mot maxgränsen. Sen får jag snooza.

I gymmet blev det pistols, squats, vadpress, marklyft, russians twists och styrka för axlarna. Ohoj vad stark jag blir!

Inga kommentarer: