tisdag, juni 16, 2015

Nu blommar blomkålen - jag har varit på gymmet


På utomhuspremiären av Try Triahlon vid Huvudstabadet för några veckor sedan så vann jag en smula oväntat (ännu) en Instagramtävling. Vinsten var en startplats till Stockholm Triathlon och ett sommarkort hos Medley.

Eftersom jag redan har träningskort så gav jag sommarkortet till pappa, med kravet att han hänger med mig till gymmet. Annars drar jag tillbaka förmånen. Man får inget gratis här i livet.

Idag blev det squats, marklyft, utfallsgång, planka med benlyft på boll och L-Y-T för axlarna. Ville mer men hann inte mer, och det kanske var lika bra. Trots blygsamma vikter är det oklart om jag kommer kunna röra mig imorgon. Jag har knappt varit i gymmet senaste året och även jag tyckte att jag trots allt hade bra stabilitet så saknades styrkan. På torsdag blir det repris, det ska bli kul!

Inga kommentarer: