onsdag, juni 17, 2015

Simskola med litet rekord och feedback



Igår var det simskola i Huvudstabadet igen. Jag fick feedback. JAG FICK FEEDBACK! Hurra!

Vi fick börja med att simma spegelsim. Konstsim. Jag, Tommy och Maria skulle simma bredvid varandra, precis likadant. Herregud, jag var helt värdelös på detta. Hur jag än försökte så låg jag alltid fel. Dessutom lärde jag mig att det är svårt att simma när man skrattar hysteriskt.

Fortsatte sedan med tre stegar där farten skulle vara samma genom varje stege:

25-50-75-100 meter f3+ (0.22, 0.45, 1.10 och 1.32)
50-100-150-200 meter f3 (0.47, 1.38, 2.31 och 3.15)
25-50-75-100 meter f3+ (0.22, 0.45, 1.08 och 1.29)

Simmade oväntat bra med Stockholm swimruns 4 km simning med paddlar i axlarna. Slog faktiskt rekord på sista hundringen igår till och med.

"100 meter i 50-metersbassäng med våtdräktsrekordet": 1:29:9

Wäo! Äntligen under 1:30! Och då simmade jag inte ens mitt snabbaste. Men jag är ju för jävla bra, så är det bara. Och jag älskar att det finns så många rekord att sätta i simningen. Finns möjlighet att vara bättre än sig själv jämt!

Min feedback igår bestod av att jag skulle försökte få upp armbågen. Hade tydligen lite drag av "svan" och fuskade mig genom draget. Jag tror ordet "lat" kom upp. Bah! Skulle jag...?

Rättade till. Frågade hur det såg ut. Fick det där svaret från Philip att "joo, men lite bättre" som man direkt förstår betyder att jag inte alls lyckades, men att han ändå ville uppmuntra mig att försöka igen.

Så jag försökte igen. Tyckte att det blev ännu bättre. Och jobbigare. Men nej. Inte helt rätt. Kände mig förvirrad och förstod inte riktigt vad de var ute efter eller hur jag skulle nå dit. Frustrerande.

Det jag däremot förstår är att vi snackar om små detaljer här. Inte att hela mitt drag plötsligt är värdelöst och att jag borde lägga simningen på hyllan pga obegåvning. Jag vill bli en duktig simmare och jag vill ändra precis allting som inte är optimalt, men jag får eksem när jag inte hittar det som simfröknarna vill ha mig att hitta. När jag inte förstår. Det blir som en kliande tvättlapp på min lite för trånga självförtroendetröja och jag vill skrika på insidan.

Och inte hinner jag få in de där extra träningspassen i bassängen som jag så gärna ville. Det går inte.

Gnnaaahha!

Inga kommentarer: